søndag den 29. juni 2014

The Friedland family

I morges kørte vi til lufthavnen for at hente vores forsinket bagage, og det var heldigvis kommet med flyet! Ih, så glade vi var :-)

Herefter gik turen til brunch hos the Friedland family, som er den familie jeg boede hos da jeg var au pair.. Da vi kom derhen var hele familien der, moderens forældre og søster og deres au pair og hendes mor, så der var fuldt hus! Vi fik virkelig lækkert mad, bestående af æg, masser af frugt og bagels!!
Efter maden tog moderens forældre og søster hjem, og au pairen og hendes mor tog på tur, så vi var der alene med familien - vi tog en bordtennis turnering (Tobias vandt), herefter tog vi til parken som ligger få miles fra huset, her kiggede vi efter ællinger, fik taget billeder foran "Black Sun", ved kamelerne ved det kinesiske museum, og Lawton (den yngste dreng) fik lov til at spille ultimate frisbee med nogle ældre drenge og piger, og han var virkelig god til det og scorede for hans hold 2 gange - der sker åbenbart ret meget i den park om søndagen, både frisbeekamp og rollespil, folk hygger sig virkelig! Det er også et virkelig lækkert kvarter :-)
Amy (moderen), Maggie (pigen og den yngste), Jordan (den ældste dreng), Tobias og jeg tog op i The Water Tower som ligger inde i parken, her var virkelig flot udsigt til Seattle!
Da vi kom hjem satte Tobias sig til st se fodbold med drengene og Eric (Faderen), mens jeg spillede spil med Maggie.. Herefter tog Eric, Maggie, Tobias og jeg ud til en kæmpe camping/udendørs butik (lidt ala spejdersport) med virkelig høj klatrevæg inde i butikken, her købte Eric kort over Washington stat, Oregon stat og California stat til os, så vi kan følge lidt med og se hvor de forskellige ting sådan helt præcis er! Derefter tog vi på restaurant og spiste vietnamesisk mad, vi fik en skål Bún, som er nudler med pork and shrimps, virkelig lækkert!
Da vi kom hjem til dem igen, var klokken omkring halv 7, så vi valgte at tage videre - men vender allerede tilbage til dem igen på tirsdag hvor vi er blevet inviteret til aftensmad :-) Vi har fået lov til at låne deres campinggrej til hele turen, så hvis vi ikke kan finde et hotel, så kan vi campere et sted, virkelig skønt og flinkt gjort af dem! Vi kørte nu mod downtown Seattle, og tog en tur op i Space Needle (dette er Seattles varemærke), her var det vigtigt at vide at det tog 41 sekunder med elevatoren at komme derop.. Der er en fantatisk udsigt!
Da vi kom ned igen ville vi gerne godt lidt rundt nede i Downtown, men eftersom at der havde været guy parade i byen i dag, så rendte der halvt og helt nøgne mennesker rundt med kropsmaling, så vi besluttede at vende tilbage en anden dag :-)
Vi tog i Walmart for at hente lidt mad, vand og en køletaske som vi skal bruge i morgen, hvor vi tager til Mount Rainer som er en vulkan :-)