mandag den 30. juni 2014

Mount Rainier

I dag gik turen til Mount Rainier som er en "aktiv" vulkan.. Vi kørte fra hotellet omkring klokken 8 og det er vist et dårligt tidspunkt at køre på, vi ramte ihvertfald morgentrafikken - og når vi siger morgentrafik, så er det kø på alle 5 spor på motorvejen, men man rykker sig heldigvis okay stærkt ;-)
Turen til Mount Rainier tog cirka 2 timer i bil..
Da vi kom frem købte vi et årskort til alle national parker i USA, da vi har planer om at skal besøge 5 - 6 nationalparker - nu gik turen mod Paradise, som ligger 1647m oppe af vulkanen (vulkanens højde er 4392m), på vejen gjorde vi stop for at se vulkanen og den meget smukke natur!

Fra bunden:
Halvvejs oppe mod paradise:
Fra paradise:

Da vi nåede til paradise begyndte vi at gå en lille tur op af bjerget, i sne og ja der var masser af sne og der var stadig virkelig varmt og blå himmel ;-)
Herefter spiste vi frokost, som bestod bagels og syltetøj som vi havde købt..

Hvis vi kunne og havde tid og grej til det, så havde Tobias været oppe på toppen af vulkanen;-)

Efter Mount Rainier kørte vi ned, og fandt en tank - det er lidt svært at finde ud af herover, først fordi vi ikke ved hvilken slags brændstof bilen bruger (i DK har man jo en bestemt man bruger, i USA tager man bare det billigste), hvor meget der kan være der i, og hvordan og hvorledes det fungerer, men vi fandt heldigvis ud af det ;-)
Klokken var nu omkring halv 2 og vi havde ingen planer for resten af dagen, så vi valgte bare at køre rundt og se om vi kunne finde noget sjovt at se!
Vi stoppede først for at se en meget blå sø, naturen er virkelig smuk herover!

Vi kørte lidt længere hen for at se en dæmning som hørte til søen, kaldet Alder Dam..
Så kørte vi videre, men vi nåede ikke ret langt da vi opdagede en park, kaldet Northwest Trek Wildlife Park, så den ville vi lige se - da vi kom derind for at købe billet sagde damen at vi lige kunne nå "tram Tour", som var en bus der kørte rundt, her så vi elge, bøfler, Black tail deer, svaner, bjerggeder, og flere - denne tur tog en time og herefter gik vi rundt i parken og så bjørne, ulve, ørne, ugler, katte og flere, en virkelig hyggelig park :-)
Efter parken var det tid til aftensmad og vi havde besluttet vi ville prøve sushi herover - vi søgte efter sushi på GPS'en og fandt en restaurant der hed sushi role, udefra så den ikke mega god ud og der var heller ingen kunder da vi kom ind, men vi valgte det sted og fik all you can eat for 22,95$ (lidt over 100 kroner), og det var noget virkelig godt sushi!! Kan klart anbefales ;-)

Lige nu ligger vi hjemme på hotellet på trods af at klokken kun er 8, men vi er desværre ramt af lidt jetlag..
I morgen går turen vist rundt omkring i Seattle og så til aftensmad hos familien, sammen med deres nuværende au pair og den forrige au pair (hende som kom lige efter mig) :-)