søndag den 3. august 2014

Frihedsgudinden, Ellis Island og Top of the Rock

Vi havde hjemmefra bestilt billetter til vi skulle ud på øen hvor frihedsgudinden står.. I vores billetter var der inkluderet sådan at vi kunne komme op i kronen og gå (heldigt at vi havde bestilt hjemmefra, da der vist er udsolgt til kroneturen de næste 4 måneder)..
Vi startede med at tage op i kronen, det første man kom op til var toppen af stenen som hun står på.
De trapper derop var rimelig nemme og gav ingen problemer, men da vi skulle op i kronen var det en virkelig snoet trappe med næsten ingen plads og man skulle helst ikke være høj, så ramte man trappen med hovedet ;-)

Der var meget småt i kronen, og på vej op mødte vi den eneste person som har været oppe i flammen de seneste 20 år, vi måtte desværre ikke komme med ;-)
Så vi nøjes med udsigten fra kronen! Vi kan godt forstå de lukker ned når der bliver meget varmt, i dag var der skyet, men der var stadig varmt deroppe..

Inden vi gik helt ned på jorden igen gik vi forbi museum hvor de viste flere ting omkring frihedsgudinden, hvordan hun blev lavet, osv.

Vi fik lidt at spise inden vi gik rundt på øen for at se.

I billetterne var der også inkluderet at man bagefter at have været ved frihedsgudinden skulle på Ellis Island, hvor der er et immigration museum - desværre var der ikke mange ting, da der efter orkanen i 2012 blev ødelagt mange ting, også murerne omkring..

Efter turen tog vi hjem til hotellet, slappede lidt af inden vi gik mod metroen for at tage ind på Times Square - der var simpelthen så mange mennesker derinde at det næsten var umuligt at gå rundt, så vi trak os lidt væk igen! Men det er virkelig flot når der er mørkt..

Vi fandt en restaurant hvor vi fik steak, virkelig lækkert! Vi har ikke fået sådan et godt stykke kød i over en måned, så det var tiltrængt..

Vi har også hjemmefra købt billetter til at komme op i The Top of the Rock, som er toppen på Rockerfeller Centret - efter vi var oppe i Empire State Building om dagen, ville jeg gerne op i The Top of the Rock om aftenen, vi skulle dog vente en time inden vi kunne komme op, 22.35..

Det var en helt fantastisk udsigt, især med de lys!