tirsdag den 5. august 2014

Sidste dag :-(

Som overskriften fortæller er det vores sidste dag på vores fantatiske ferie :-( Vi flyver mod Danmark i morgen eftermiddag og lander i Hamborg Torsdag morgen..

I dag tog vi metroen op til enden af Centrel Park og gik hele vejen igennem den, den er kæmpe stor og er virkelig flot!
Vi brugte et par timer derinde og spiste også frokost der :-)
Bagefter gik vi rundt i byen, for at handle de sidste småting ind og shoppe lidt til os selv - en ting vi har erfaret er at hvis man skal på storbyferie til New York, så skal man have mange penge med til at shoppe for!! Hold da op så mange butikker der er, Tobias har handlet i mange butikker, mens jeg nærmere har holdt mig til h&m og Niketown ;-)
Efter at have shoppet lidt, gik vi hjemad samtidig med vi ledte efter en restaurant - vi gik forbi Times Square på vejen og opdagede at 7th Avenue var lukket og der holdte en helt masser politibilen rundt omkring, så vi spurgte en hvad der var sket og hun fortalte at der ved trappen var sket en stor ulykke, da vi kom derned kunne vi se en smadret bus (vi fandt senere ud af at to busser var stødt sammen og 13 personer var blevet skadet) - vi gik videre og ledte efter en restaurant og da vi havde spist tog vi hjem og slappede lidt af inden vi prøvede at pakke kufferterne (..og ja, der skal godt nok siddes på dem hvis de skal lukkes)..
Senere tog vi til Times Square for at se det i mørke, det er noget jeg har snakket om siden jeg var her sidst, det er simpelthen så fedt at se, alt det lys og de glade mennesker!

I morgen går turen mod lufthavnen og videre mod Danmark, vi har haft en kanon fed ferie med masser af oplevelser, vi har besøgt 7 stater, kørt 8753,6 kilometer i bil på 31 dage, fra Seattle til Los Angeles, oplevet og prøvet så mange ting, både nogle forudbestemte og nogle spontane ting!
Nu går turen hjem, da skolen kalder - vi vil med glæde tage turen en gang til, for det har virkelig været vores livs oplevelse!
Billederne er ikke talt sammen, men der er ihvertfald over 3000 ;-)