tirsdag den 1. juli 2014

"Sidste dag" i Seattle

Vi har åbenbart været ramt mere af jetlag end vi troede, vi faldt i søvn med det samme vi kom tilbage til hotellet i går og vågnede først igen halv 6 :-)
I dag er i princippet vores sidste dag i Seattle, vi har ihvertfald snakket om at køre ned af i morgen efter faldskærmsudspring - men lad os nu se hvad der sker :-)

Omkring klokken 6.15 tog jeg ud og løbe (har et 10 km løb og Nordic race når jeg kommer hjem, så det er ikke noget med at slappe af), jeg havde set at der var en sø tæt på hotellet og tænkte jeg ville løbe rundt om den, men lettere sagt end gjort, kunne ikke finde ned til søen, så det blev en løbetur hvor jeg løb meget forvirret rundt - for enten var der vejarbejde omring mig eller så gik vejen 30 grader op eller ned, men fik da pulsen op som var formålet ;-)
Efter at være færdig i bad og det hele, gik vi ned for at spise - vores morgenmad består af flere forskellige ting man kan vælger i mellem: vafler, müsli, bananer, brød, smør, syltetøj, sirup og masser af kager - herefter gik vi på værelset for at planlægge dagens program, da det eneste vi havde planlagt var aftensmad hos familien :-)

Faniliens nuværende au pair, Anni, havde i lørdags været rundt i Seattle og vise hendes mor en masser ting - så i søndags vi var på besøg skrev hun de ting ned som de havde været nede og se, og den rute tog vi i dag..
Vi startede med at køre ned til Space Needle, og parkerede der, så gik vi lidt rundt i Seattle Center, hvor vi egentlig ville have været inde på EMP museum, som er et musik museum, men da vi allerede var der klokken 9 og museet først åbnede klokken 10, valgte vi at gå ned af mod Waterfront.. Vi startede med st gå til Olympic Sculpture Park, hvor efter vi gik ned mod Waterfront og så på den smukke udsigt, her fra gik ind på Seattle Aquarium, der var så mange smukke fisk og det var virkelig hyggeligt derinde :-)
Ude foran Seattle Aquarium var der et pariser hjul, som vi prøvede for at få lov til at slappe lidt af, her var en kanon udsigt udover Seattle!
Familien havde snakket om Seattles højeste bygning som man kunne komme op i og få en fantastisk udsigt, så det ville vi prøve - bygningen hedder Columbia Tower.
Nu gik vi afsted mod bilen, men inden gik vi forbi Pike Place Market, og her ville vi se om vi kunne noget at spise, for Tobias troede virkelig han snart døde af sult - der var desværre fuldt med mennesker, så vi gik videre og fandt en hyggelig restaurant "The lucky diner", hvor vi fik burger og hand-Cut french fries, det var virkelig lækkert!

Herefter fandt vi bilen og besluttede at køre til Walmart for at handle ind til lidt frokost i morgen inden faldskærmsudspring..
Omkring klokken 5 tog vi hjem til familien for at spise aftensmad, her hjalp vi med aftensmaden som bestod af hamburger og salat - herefter snakkede vi med familien, virkelig hyggeligt og en rigtig skøn familie!! Omkring klokken 9 kørte vi mod hotellet :-)
I morgen går turen som sagt på faldskærmsudspring og udtjekning af hotellet - vi har aftalt med familien at vi låner deres sofa natten over, og Eric ville gerne hjælpe os med at finde sovepladser til om fredagen som er 4. Juli, så skønt at have kontakter når man er på sådan en tur! :-) Så torsdag forlader vi først Seattle..

Det skal nok lige fortælles vi har haft 32 grader i dag, det har været virkelig varmt og vi har været ved at koge over! Måske lidt tidligt at begynde at klage over varmen, eftersom vi kører længere syd på i morgen ;-)