onsdag den 30. juli 2014

Ankomst til New York

Vi kom med flyet og det fløj til tiden.. Det var ikke meget søvn jeg fik, da der var utroligt varmt deroppe! Vi landede en halv time før tid, 6.19, og hentede vores bagage.. Nu kom det måske svære, at finde fra lufthavnen og til vores hotel - der var noget der hed AirTrain i lufthavnen som vi ville prøve at høre omkring, men inden vi nåede så langt hev en mand fat i Tobias og sagde vi bare skulle komme med ham, vi fulgte ikke efter da han gik i retningen af taxierne og det skulle vi bestemt ikke med! Så vi fortsatte mod AirTrain, fik at vide vi skulle tage næste tog til enden og med Subway A.. Heldigt vi kom med det, da resten af togene efter vores var ude af drift.. Vi fik betalt og jeg havde hjemmefra læst at vi skulle købe et 7-dags metrokort, og det gjorde vi så også!
Det var en lang tur med metroen inden vi stod af på 34th Street, og gik hen til vores hotel som ligger på 36th Street, desværre var vores hotel værelse ikke klar før klokken 3, så vi havde lige 6 timer der skulle slås ihjel, ret hårdt når man næsten ikke har sovet hele natten, men vi gik ud for at finde noget at spise og gik herefter til Times Square, her satte vi os for at slappe af (vi var så trætte at vi ikke lige kunne overskue at lave noget!), lige pludselig kommer der rigtig mange mennesker med banner og skilte og skal være der hvor vi sad, det var en masse mennesker hvor nogen skulle holde tale omkring den 21. September hvor der er en march for klimaet i USA, vi sad midt i det hele og der var både pressen og fjernsynet til stede ;-)

Herefter gik vi lidt rundt i butikker og kiggede, og fandt en cafe at spise på og vendte tilbage til hotellet omkring klokken 2.. Heldigvis var værelset klar, det ligger på 14. Etage og er ikke det største, men vi kan være der ;-) 14 etager lyder af meget, men der er 15 i alt med 4 værelser på hver etage!
Vi lagde os til at sove (vi kunne slet ikke holde øjnene åbne til sidst), og vågnede igen omkring halv 7. Så slappede vi lidt mere af, inden vi gik ud for at spise - vi kom ind på en rigtig fin restaurant og fik virkelig godt mad!!

Nu er vi tilbage på hotellet og vi glæder os til at se mere af New York i morgen :-)