torsdag den 31. juli 2014

Brooklyn Bridge, 9/11 og gåtur på havnen

Vi gik meget trætte i seng i går! Jeg havde egentlig sat vækkeruret til klokken 7, men vågnede først halv 9 - vi gik ned for at spise morgenmad inden vi besluttede hvad vi skulle lave i dag :-)
Der er rigtig mange ting at se i New York og jeg så kun meget få ting da jeg var her sidst, men vi valgte at tage Brooklyn Bridge i dag..
Vi tog metroen over på brooklyn og gik så over broen for at komme over på Manhatten, broen er lang, men har en kanon udsigt!

Da jeg sidst var herover, var vi oppe i et shoppingcenter, med en god udsigt til broen - desværre var centret blevet lukket! Vi gik videre ned langs havnen og gik sådan at vi kunne se frihedsgudinden - vi skal på søndag ud og se hende og op i hende - vi fandt en hyggelig restaurant, hvor vi havde udsigt til hende..

Vi fik rigtig godt mad og bestilte også en drink!

Vi gik videre op af havnen og gik hen for at se det nye World Trade Center, som er bygget ved siden af de to gamle - det hvor de to andre tårne stod er der lavet vandfald, rigtig flot med en kant rundt om hvor navnene på alle der døde står!

Rosen fortæller at personen havde fødselsdag i dag.
Det nye World Trade center er næsten færdigt og forventes at åben senere på året..

Efter at have kigget på de to vandfald, gik vi ind på 9/11 museum - vi er måske ikke de største museum mennesker, men det var virkelig spændende og der var mange ting og fortællinger fra dengang! Vi brugte omkring 2 timer derinde..

Da vi kom ud fortsatte vi af havnen, og endte ved en minigolfbane, så vi tog os lige et slag minigolf ;-)

Herfra tog vi på restaurant og fik en god pizza med tynd bund, mmh!!

Resten af aftenen har været afslapning på hotellet :-)