søndag den 6. juli 2014

Crater Lake

(Skrevet den 5. Juli, først udgivet den 6. Juli på grund af manglende internet)

Det var så svært at stå op i morges, den seng var så dejlig, og der var dejligt mørkt så det var nemt at sove :-)
Men videre skulle vi jo, så det var op i bad og derefter hen og spise morgenmad, det var morgenmad buffet med røræg, kartofler, pølser, bacon, brød, frugt, yoghurt, og mere, det var så lækkert!

Vi kørte omkring klokken 8 mod Crater Lake. Crater Lake er en sø på vulkanen Mazama, som for mange år siden styrtede sammen, under Mazama var flere små vulkaner som styrtede sammen og gjorde at det vand som var kommet, blev lukket inde.
Vi kørte igennem indgangene omkring 9.15 - vi nåede desværre ikke ret langt før vi ramte et rådyr kid, som heldigvis døde på stedet og vi måtte tilbage til indgangen for at høre hvad vi skulle gøre og få lavet rapport over det, der skete heldigvis ingenting med bilen, nu gik turen videre mod Rim Village, som lå 2165m oppe på vulkanen, herfra kørte vi halvvejs rundt om vulkanen, der var der en 2,6 km lang snoede sti som gik ned til søen, som vi gik ned til :-)
Efter Crater Lake gik turen mod Gold Beach, som ligger ude på vestkysten - cirka 4 timers kørsel fra Crater Lake.
Fra Crater Lake til Gold Beach er der ikke en lige strækning man bare lige kan tage, vi endte med at komme ud på små, meget snoede veje, som vi skulle køre på næsten 100 km inden der kom en stor vej ;-)
Da vi kom til Gold Beach fik vi tanket, i Oregon tanker personalet for en og vasket ens vinduer, og herefter kørte vi til Brookings som er kendt som "The Banana Belt of Oregon", hvor der er mildt i vejret hele året (50 - 70 Fehrenheit), blomster vokser der hele året, de fleste påske liljer i USA vokser også der :-)
På vejen til Brookings var der mange viewpoints hvor man kan se ud over kysten - desværre kom skyerne lige pludselig, rigtig mange endda, i den højde vi var i, og man kunne intet se, det så helt vildt ud!
Vi kørte hurtigt igennem Brookings for at komme længere ned i landet, og cirka 17.00 sagde vi farvel til Oregon stat og hej til Californien stat! Vi fandt en kinesisk restaurant hvor vi spiste.
Udover ægge-blomster suppe fik vi noget forskelligt kinesisk mad, fx rejer, nudler, ris, gris, og mere :)

Efter maden var det tid til at finde et sted at sove, i morgen skulle vi gerne nå San Francisco og der vil vi gerne se om vi kan finde hotel til de dage og derfor tog vi til Del Norte Coast Redwoods State Park, nærmere bestemt Mill Creek Campground for at sove i telt - det er et område til både telt og Autocamper, men vi skulle være opmærksomme på nogle enkelte ting: denne campground er inde i en skov hvor der bor Black Bear, Mountain Lions og Elk, derfor skal alt mad enten låses inde i bilen eller inde i de specielle kasser der er på hver plads, der må intet mad være i teltet!
Vi tog på en sti som var markeret rundt om campground, men så desværre ingen af dyrene ;-)
Vi lavede bål senere på aftenen inden sengetid, rigtig hyggeligt!
Eric fortalte os at vi skulle købe myggebalsam, fordi der ville være mange myg, og han havde ret, der var virkelig mange myg på campingpladsen i går!

Vi kan godt mærke at vi er kommet længere syd på, selvom vi havde godt vejr i Seattle og var der på den varmeste 1. Juli nogensinde, så slår det ikke varmen hernede - det varmeste vi havde i dag og har haft indtil videre på turen er 98 Fehrenheit (ved ikke hvad det er i grader).

I morgen går turen til Redwood National Park, som er et område med kæmpe store træer, fx trees of mystery, avenue of the Giants og flere områder - her er flere af træerne så store at vi kan køre igennem dem, senere skulle vi gerne nå til San Francisco, og tilbringe nogle dage i byen :-)